Można odnieść wrażenie, że odbiorcy przekazów reklamowych są znużeni powtarzalnością i krzykliwością banerów graficznych. Wiele osób zwyczajnie je blokuje w swoich przeglądarkach za pomocą różnego rodzaju blokerów. Niektórzy również już podświadomie je ignorują, ponieważ są na tyle przyzwyczajeni do takich treści, że skupiają się jedynie na tym co dla nich jest najważniejsze w danym momencie. Z pomocą przychodzi content marketing, który niesie korzyści dla samej firmy, jak i dla odbiorcy.

Korzyści zastosowania content marketingu w pozycjonowaniu

Warto zauważyć olbrzymią zaletę stosowania content marketingu w procesie tak zwanego pozycjonowania stron internetowych. Pozycjonowanie, czyli działania SEO przynoszą bardzo dobre rezultaty jeśli połączymy je z publikowaniem treści content marketingowych na wielu różnych portalach. Link zwrotny zamieszczony w treści przekazu content marketingowego będzie dostrzeżony przez robota wyszukiwarki Google i tym samym strona do której taki artykuł linkuje zyska na wartości. Wiele firm stosuje od dawna taką metodę i można śmiało powiedzieć, że przynosi to zdecydowanie lepsze efekty niż inne sposoby związane z pozycjonowaniem. Agencja marketingowa 48 Media https://48media.pl od wielu lat zajmuje się działalnością związaną z content marketingiem, umożliwiając publikacje treści sponsorowanych na portalach lokalnych. Jest to doskonała metoda, aby jednocześnie zareklamować swoje usługi i produkty wśród lokalnej społeczności, a także poprawić pozycję w wynikach wyszukiwania na określone frazy w Google.

Definicja content marketingu

Najlepszym sposobem do zyskania cennej uwagi odbiorcy jest dostarczenie mu treści, której w danej chwili potrzebuje. Content marketing, czyli marketing treści jest strategią marketingową, która polega na tworzeniu treści odpowiadających potrzebom konkretnej grupy odbiorców. Jaka to grupa odbiorców? Odpowiedź jest prosta – potencjalni klienci firmy. Przedsiębiorcy mogą tutaj liczyć na profesjonalną pomoc, którą świadczą takie agencje interaktywne jak https://kryzysowy.marketing/ . Wszystkie treści content marketingowe powinny być więc tworzone pod osobę, która ma szansę zostać naszym klientem. Precyzyjny dobór tematyki pod gusta odbiorców jest więc kluczowy w działaniach content marketingowych. W konsekwencji wzbudzamy zainteresowanie danym produktem, usługą lub całą ofertą firmy, co przekłada się na wzrost sprzedaży. To co wyróżnia content marketing na tle zwykłej reklamy jest to, że odbiorca może autentycznie zaangażować się w to co czyta, jest w stanie pozyskać odpowiednią wiedzę i podjąć w pełni przemyślaną decyzję dotyczącą zrealizowania transakcji.

Content marketing w pozycjonowaniu