Ełk: Raport o cyfrowych nawykach uczniów klas 6–8 już dostępny!
W Ełku powstał raport, który może zmienić podejście do cyfrowego świata dzieci i młodzieży!
Badania przeprowadzone wśród uczniów klas 6–8 ujawniają niepokojące trendy dotyczące uzależnień cyfrowych oraz cyberprzemocy. Jakie są wyniki ankiety i co z tego wynika dla rodziców oraz nauczycieli?

Ełk w walce z cyfrowymi zagrożeniami. Co mówią wyniki badań?

W lutym i marcu br. w ełckich szkołach podstawowych odbyły się warsztaty profilaktyczne, które miały na celu zwiększenie świadomości na temat zagrożeń związanych z korzystaniem z technologii. Uczniowie, rodzice oraz nauczyciele mieli okazję uczestniczyć w zajęciach dotyczących fonoholizmu oraz cyberprzemocy. W ramach tych działań przeprowadzono również anonimowe ankiety, które dostarczyły cennych informacji o cyfrowych nawykach młodych ludzi. Ankieta objęła uczniów w wieku 12–15 lat, którzy odpowiadali na pytania dotyczące czasu spędzanego przed ekranem oraz relacji z rówieśnikami w sieci. Wyniki tych badań zostały zaprezentowane podczas spotkania dyrektorów szkół i przedszkoli, które miało miejsce w Urzędzie Miasta Ełku.

Jakie wnioski płyną z raportu? Zobacz szczegóły!

Podczas spotkania Jakub Płodzich, Prezes Zarządu Futuronet, przedstawił kluczowe dane oraz wnioski płynące z raportu. Uczestnicy mieli okazję zapoznać się z wynikami, które mogą być alarmujące dla wielu rodzin. Warto podkreślić, że raport ma na celu nie tylko informowanie, ale także edukację i wsparcie dla wszystkich zaangażowanych w życie młodzieży. Rodzice i nauczyciele są zachęcani do zapoznania się z wynikami badań, aby lepiej rozumieć wyzwania, przed którymi stają ich dzieci w dzisiejszym cyfrowym świecie. Wspólne działania mogą przyczynić się do stworzenia zdrowszego środowiska online dla młodych ludzi. Ełk staje przed ważnym zadaniem – jak skutecznie wspierać młodzież w radzeniu sobie z nowymi technologiami? To pytanie pozostaje otwarte, a odpowiedzi mogą wpłynąć na przyszłość kolejnych pokoleń.
Na podstawie: Urząd Miasta Ełk