Prowadzisz startup i potrzebujesz wsparcia przy planowaniu kampanii rekrutacyjnych, naliczaniu wynagrodzeń czy budowaniu wizerunku marki w sieci? Mimo że Twoja firma istnieje od niedawna, nie musisz wszystkich problemów rozwiązywać samodzielnie. Wszystkie zadania związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi możesz powierzyć specjalistom ds. HR. Zastanawiasz się, czy stać Cię na stworzenie działu HR? A może istnieje inne, tańsze i bardziej elastyczne rozwiązanie? Zobacz, jakie masz możliwości.
Czy startupy stać na korzystanie z usług HR?
„Nie stać mnie na usługi HR” – to słowa, które często padają z ust właścicieli startupów. Dlatego bardzo często próbują prowadzić kampanie rekrutacyjne, działania Employer Brandingowe oraz te związane z dokumentacją personalną na własną rękę. Z różnym skutkiem. Wiele zależy od wiedzy w danej dziedzinie, doświadczenia i temperamentu, ale także charakteru pracy oraz liczby zatrudnionych pracowników.
Własny dział HR to duża inwestycja. Mogłoby się okazać, że wynagrodzenia dla pracowników na etacie pochłaniają sporą część budżetu. A to nie koniec wydatków. Obowiązkiem pracodawcy jest wyposażenie stanowiska i zapewnienie czasu na regularne szkolenia w przypadku zmian w prawie pracy lub podatkowym. Alternatywą dla działu HR jest outsourcing. Współpraca z firmą zewnętrzną w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi pozwala skupić się na innych, równie istotnych elementach zarządzania firmą takich jak:
- badania nad rozwojem produktu;
- poszukiwanie dodatkowych rodzajów finansowania działalności m.in. dotacji unijnych, inwestorów branżowych, kredytów bankowych;
- zdobywanie kontrahentów.
Wyzwania HR-owe w startupach
Mała firma nie potrzebuje specjalisty ds. HR? To mit! Choć praca w kilkuosobowym zespole różni się od pracy w kilkusetosobowej organizacji, to nie znaczy, że w pierwszym przypadku działania HR są bez znaczenia.
Eksperci z agencji doradztwa personalnego pomagają w zaplanowaniu skutecznej kampanii rekrutacyjnej i nadzorują jej realizację od momentu stworzenia ogłoszenia po podpisanie umowy. Dzięki doświadczeniu w branży oraz szerokiej bazie kontaktów są w stanie dużo szybciej dotrzeć do najlepszych kandydatów, także specjalistów i managerów, którzy nie szukają aktywnie zatrudnienia. Wsparcie HR w kampaniach rekrutacyjnych jest nie do przecenienia.
Jak zachęcić ludzi do pracy w małej firmie, która dopiero stawia pierwsze kroki na rynku? To kolejne wyzwanie stojące przed właścicielami startupów. Specjaliści podkreślają, że jednym z najważniejszych czynników towarzyszących tworzeniu firmy jest czynnik ludzki. Dlatego warto zadbać o Employer Branding, czyli działania budujące wizerunek firmy w sieci i nie tylko. Umiejętnie realizowana kampania może ułatwić pozyskanie nie tylko wysoko wykwalifikowanych specjalistów, ale także inwestorów.
Dowiedz się więcej na https://hrk.pl/