Usługi informatyczne są pojęciem bardzo pojemnym, zwłaszcza w dzisiejszych czasach, kiedy Internet i komputer towarzyszą człowiekowi właściwie na każdym kroku. Usługi te dotyczą wszystkiego, co związane jest bezpośrednio ze sprzętem komputerowym, a także przetwarzaniem danych, oprogramowaniem i technologią oraz bezpieczeństwem w sieci.
Jakie mogą być usługi informatyczne?
Usługi informatyczne mogą być jednorazowe albo kompleksowe. Te ostatnie należą do najpopularniejszych. Niektóre z nich muszą być przeprowadzane regularnie, cyklicznie. Ich rodzaj uzależniony jest w dużej mierze od potrzeb przedsiębiorstwa, a także od rodzaju wybranych usług.
Regułą jest, że im większa firma, tym więcej usług z zakresu informatyki będzie potrzebować, zwłaszcza w takich branżach, gdzie wykorzystuje się najnowsze technologie. Dzięki temu, że są one bardzo elastyczne, można je dostosowywać do wielu środowisk.
Różnice pomiędzy outsourcingiem a zatrudnieniem własnego informatyka
Usługi informatyczne świadczone mogą być przez informatyków zatrudnionych przez przedsiębiorstwo lub przez zewnętrzne firmy, na zasadzie outsourcingu. Outsourcing polega na tym, że informatykom z zewnętrznej firmy przekazuje się zarządzanie firmową infrastrukturą. Jest to rozwiązanie korzystne dla firmy, ponieważ oszczędza się dzięki temu czas i pieniądze. Firmy oferujące usługi informatyczne zatrudniają wielu specjalistów z różnych dziedzin.
Zatrudnienie własnych informatyków wiąże się z przeprowadzaniem długich i nudnych rozmów kwalifikacyjnych. Zanim trafi się na osobę, która spełni wszystkie wymagania może minąć wiele czasu, a i tak nie będzie ona specjalistą w każdej dziedzinie. Dobrym pomysłem będzie zatrudnienie informatyka przy jednoczesnej współpracy z firmą outsourcingową. Pamiętać trzeba jednak, że zatrudnienie własnego pracownika generować będzie dodatkowe koszty, ponieważ trzeba będzie stworzyć nowe stanowisko pracy.
Wycena usług outsourcingowych opiera się na liczbie komputerów, oprogramowaniu, ilości stanowisk pracy, a także od administracji serwerami. Sprawdź stronę https://www.etherit.pl/uslugi-informatyczne/ by dowiedzieć się więcej.
Korzyści płynące z wybrania outsourcingu
Korzyści płynących z outsourcingu jest wiele. Po pierwsze są to niższe koszty za wykonaną usługę, a także pełna odpowiedzialność za jej jakość i za ewentualne błędy. Po drugie współpraca jest elastyczna, a jej warunki ustalane są indywidualnie. Zapewniona jest także możliwość swobodnego rozwoju korzystania z usług i poszerzanie współpracy o nowe zadania. Nie do przecenienia jest fakt, że specjaliści pracujący w firmach outsourcingowych mają doświadczenie i wiedzę z różnych dziedzin, na najwyższym poziomie. Daje to możliwość skupienia się na rozwoju firmy i na jej kluczowych kompetencjach, a także dostęp do nowoczesnych technologii IT.
Korzystanie z usług informatycznych powinno mieć miejsce zwłaszcza wtedy, kiedy pojawia się jakiś problem, awaria, albo kiedy bezpieczeństwo cyfrowe zostaje zagrożone. Poleca się przedsiębiorstwom, aby nawiązały współpracę outsourcingową już na początku swojej działalności.