Osoby posiadające profil zaufany od 1 lipca mogą składać elektronicznie wnioski o zasiłek rodzinny oraz o świadczenie z funduszu alimentacyjnego na nowy okres zasiłkowy 2020/2021. Wnioski składane drogą tradycyjną (w formie papierowej) przyjmowane będą od 1 sierpnia.
Urząd Miasta Ełku.jpg

Od 1 lipca można złożyć wnioski elektronicznie o przyznanie zasiłków rodzinnych oraz świadczeń z funduszu alimentacyjnego na dzieci na nowy okres zasiłkowy 2020/2021. Składanie wniosków odbywa się poprzez portal informacyjno-usługowy Emp@tia z wykorzystaniem profilu zaufanego.

Profil zaufany można potwierdzić m.in. w Urzędzie Miasta Ełku pokój 246 (punkt potwierdzający), po wcześniejszym zarejestrowaniu się na stronie www.epuap.gov.pl.

Instrukcja złożenia i potwierdzenia profilu zaufanego: http://www.elk.pl/files/multimedia/files/86677b2bfde086ebe367ac0a5279df51.pdf

Profil zaufany można także w pełni potwierdzić online, przy pomocy banku (z pominięciem punktu potwierdzającego). Wykaz banków wskazany przez Ministerstwo Cyfryzacji: PKO BP,  ING Bank Śląski,  Bank Millennium,  Inteligo,  Bank Pekao.  mBank Santander  Alior Bank oraz w serwisie Envelo.

Po założeniu profilu zaufanego wystarczy zalogować się przez:
-  portal informacyjno-usługowy Emp@tia na stronie https://empatia.mpips.gov.pl/
-  Platformę Usług Elektronicznych ZUS 
oraz wypełnić i przesłać wybrany przez siebie wniosek.

Zachęcamy wszystkich rodziców do składania wniosków o przyznanie zasiłków rodzinnych oraz świadczeń z funduszu alimentacyjnego na dzieci w sposób elektroniczny, co pozwoli na uniknięcie gromadzenia się wielu osób w jednym czasie w urzędzie. W formie papierowej wnioski można składać od 1 sierpnia.

Więcej informacji udziela Wydział Świadczeń Urzędu Miasta Ełku, tel. 87 73 26 106