Rozwój digital marketingu sprawił, że wiele firm całkowicie odeszło od tradycyjnych form reklamy. Jest to poważny błąd, gdyż zdobywanie nowych klientów nie powinno się ograniczać jedynie do internetowych kanałów komunikacji. W działaniach promocyjnych firmy warto więc uwzględniać także drukowane materiały reklamowe takie jak foldery. Co trzeba wiedzieć o katalogach i jak je przygotować? Podpowiadamy!

Katalogi reklamowe – kiedy to dobre rozwiązanie?

Firmy, które zajmują się bezpośrednią sprzedażą usług i produktów, powinny inwestować w tradycyjne formy promocji. Idealnym rozwiązaniem będą katalogi reklamowe, które możesz wykorzystać na wiele sposobów. Mają większą objętość niż standardowe ulotki, dzięki czemu przekażesz w nich bardziej rozbudowane informacje o swojej firmie. 

Możesz też umieścić w nich zdjęcia produktów wraz z ich opisem, aby zaprezentować ofertę w atrakcyjnej formie. Katalogi są niezwykle przydatnym gadżetem podczas targów branżowych i akcji promocyjnych prowadzonych w terenie.

Gdzie zamówić katalogi reklamowe?

Za wyborem folderów przemawia także łatwy dostęp do takich produktów. Ich realizację możesz zlecić drukarni internetowej takiej jak OpenPrint, która specjalizuje się w wydruku katalogów. Na stronie złożysz zamówienie na wybraną ilość materiałów, wybierając spośród kilku rodzajów folderów. Ponadto drukarnia udostępnia użytkownikom program do tworzenia katalogów online, w którym samodzielnie przygotujesz projekt.

Jaki katalog produktów reklamowych wybrać?

Katalog szyty

Katalog szyty

Na stronie drukarni znajdziesz kilka rodzajów folderów, które różnią się metodą łączenia kartek. Zanim zlecisz wydruk katalogów, musisz zdecydować, który wariant sprawdzi się w Twojej firmie. Najbardziej uniwersalne są foldery szyte, gdyż umożliwiają spięcie nawet dużej liczby stron. Będą więc odpowiednim wyborem, jeżeli zależy Ci na przekazaniu obszernych informacji dotyczących Twoich usług i produktów. Możesz w nich wykorzystać także szycie oczkowe i przechowywać katalog w segregatorze.

Jak korzystać z programu do tworzenia katalogów?

Katalog spiralowany

Katalog spiralowany

W programie do tworzenia katalogów online - które zwykle udostępniają dobre drukarnie - znajdziesz takie opcje jak format folderu i rodzaj papieru, na jakim ma zostać wykonany nadruk. W katalogu spiralowanym możesz również określić kolor łączenia, aby pasował wizualnie do całości. Zawsze warto skorzystać też ze specjalnych makiet dostępnych w takim oprogramowaniu, dzięki którym szybko dopasujemy warstwę graficzną projektu.

Co umieścić w katalogu reklamowym?

Katalog klejony

Katalog klejony

Projekt folderu jest niezwykle istotny, gdyż to on odpowiada za to, czy folder spotka się z zainteresowaniem wśród odbiorców. Musisz więc zadbać o najdrobniejsze szczegóły i trzymać się kilku zasad podczas tworzenia katalogu. Jeżeli chcesz w nim umieścić zdjęcia, wybierz te najwyższej jakości, przedstawiające produkt w atrakcyjnej formie. Zrezygnuj ze zbyt dużej ilości treści, ograniczając się do najważniejszych informacji. Postaraj się, aby fotografie przeplatały się z tekstem, gdyż to poprawi czytelność katalogi.

Foldery reklamowe – cennik

Zastanawiasz się, z jakim kosztem wiąże się wykonanie katalogów? Cena zależy od rodzaju produktu, jego parametrów oraz wielkości nakładu. Wydruk katalogów jest jednak znacznie tańszy niż przeprowadzenie kampanii promocyjnej w internecie, a przy tym równie skuteczny. Foldery stanowią więc podstawowy gadżet reklamowy, z którego mogą skorzystać nawet początkujące firmy, które dysponują ograniczonym budżetem.