Ile kosztuje strona internetowa ze sklepem?

Jak wynika z raportu Gemiusa „E-commerce w Polsce 2021”, już ponad 77% Polaków robi zakupy online. Liczba ta rośnie z roku na rok, co wcale nie zaskakuje – robienie zakupów w Internecie jest szybsze i wygodniejsze, a internauci oszczędzają czas i nierzadko pieniądze, dzięki licznym rabatom oferowanym przez sklepy internetowe. Nic dziwnego więc, że zarówno nowi, jak i doświadczeni przedsiębiorcy, wchodzą lub przynajmniej częściowo przenoszą się do sieci. Nikt nie chce zostać w tyle i tracić klientów na rzecz konkurencji. Jeśli jesteś właścicielem firmy lub myślisz o założeniu e-sklepu, z treści tego artykułu dowiesz się, jak powstaje sklep internetowy i ile kosztuje usługa jego wykonania.

Dlaczego warto wejść w e-commerce?

Każda chwila, w której zastanawiasz się, czy rynek e-commerce jest przyszłościowy, oddalasz się od konkurencji, która już zdecydowała się wkroczyć w tę branżę. Jeśli wciąż nie jesteś zdecydowany, powinieneś poznać zalety posiadania e-sklepu. Do korzyści wynikających z posiadania własnego sklepu internetowego, należą między innymi:

  • niskie koszty prowadzenia działalności

Sklep internetowy, w przeciwieństwie do sklepów stacjonarnych, nie wymaga od Ciebie wynajmowania lokalu handlowego, ani zatrudniania dziesiątek pracowników. Potrzebujesz wyłącznie strony internetowej z zainstalowaną i skonfigurowaną funkcją e-sklepu. Co więcej, istnieją modele sprzedażowe online, które nie wymagają nawet wynajmowania magazynu oraz posiadania własnego towaru. Taka forma współpracy z hurtownią nazywa się dropshipping.

  • możliwość dotarcia do milionów klientów

Sklep stacjonarny ogranicza właścicieli do rynku lokalnego. Co więcej, klienci mają czas na zapoznanie się z Twoim asortymentem jedynie w określonych godzinach funkcjonowania sklepu. Oba te problemy można rozwiązać poprzez założenie własnego e-sklepu, który umożliwia klientom dostęp do produktów 24/7, a narzędzia analityczne umożliwiają docieranie do klientów w całej Polsce, a nawet poza jej granicami.

  • większa rozpoznawalność marki

Sklep internetowy poprawia ekspozycję Twojej marki w sieci oraz ułatwia dotarcie do szerszego grona odbiorców. Narzędzia analityczne pomagają także na tworzenie przynoszących zadowalające wyniki kampanii marketingowych, co buduje wizerunek firmy. Firmy, które nie mają własnej strony, budzą podejrzenia klientów, którzy Internet traktują jako pierwsze źródło informacji.

  • wzrost zysków dzięki sprzedaży wielokanałowej

Jeśli jesteś już posiadaczem sklepu stacjonarnego, nie musisz porzucać wszystkiego na rzecz branży e-commerce. Sklep internetowy może posłużyć Tobie jako dodatkowy kanał sprzedażowy, dzięki któremu poprawisz wskaźniki sprzedaży w swojej firmie.

Jeśli zachęcają Cię powyższe korzyści wynikające z posiadania sklepu internetowego, w dalszej części artykułu dowiedz się, jak krok po kroku powstaje sklep internetowy i ile może kosztować jego wykonanie przez profesjonalistów z renomowanej agencji marketingowej, takiej jak m.in. agencja WeNet.

Strona internetowa ze sklepem – jak powstaje i ile kosztuje?

Jak powstaje sklep internetowy?

Sklep internetowy musi być tworzony krok po kroku, aby uniknąć błędów w jego funkcjonalności. Na samym początku warto odpowiedzieć sobie na kilka pytań, które mogą określić potrzeby Twojego e-sklepu.

  • Kim jest Twój docelowy klient?
  • Co chcesz sprzedawać?
  • Co wyróżni Cię na rynku?
  • Potrzebujesz prostego czy rozbudowanego e-sklepu?

Znając odpowiedzi na powyższe pytania, można podjąć się pracy nad e-sklepem. Proces tworzenia sklepu internetowego wygląda następująco:

  • budowa fundamentów strony WWW

Każdy sklep internetowy musi posiadać domenę oraz hosting. Domena jest unikatowym adresem URL witryny, z kolei hosting to miejsce, gdzie przechowywane są wszystkie dane zawarte na stronie. Są to fundamenty każdej strony WWW, ponieważ umożliwia ona jej funkcjonowanie.

  • wybór projektu e-sklepu

Odpowiednia szata graficzna e-sklepu może przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów. Wybór odpowiedniej kolorystyki oraz profesjonalnie wyglądającego szablonu sklepu internetowego może mieć znaczący wpływ jego odbiór przez internautów.

  • wybór grafik i tworzenie treści

Odpowiednio przygotowane treści pomagają w pozycjonowaniu witryny. Muszą być one wyczerpujące, pisane językiem korzyści i zgodne z zasadami SEO. Dodatkowo, grafiki i zdjęcia na stronie, m.in. przedstawiające produkty, muszą być wysokiej jakości. Powinny także posiadać odpowiednie atrybuty, takie jak opisy ALT (alternative text), dzięki którym roboty Google lepiej rozumieją tematykę strony WWW.

  • instalacja i konfiguracja e-sklepu

Instalacja i konfiguracja wszystkich modułów związanych z prowadzeniem e-sklepu takich jak m.in. bramki płatnicze umożliwia prowadzenie sprzedaży online. Dodatkowo, sklep internetowy może wymagać integracji z systemami zewnętrznymi, np. firmami kurierskimi.

Ile kosztuje projekt strony internetowej ze sklepem?

Z racji na nasycenie rynku istnieją platformy, które umożliwiają samodzielną budowę sklepu internetowego. Niestety, nie są one doskonałe, a funkcjonalność takiego e-sklepu może być niewystarczająca, aby zadowolić potencjalnych klientów. Tego rodzaju platformy nie wymagają dużego nakładu finansowego, natomiast e-sklepy wychodzące spod ich szyldu zwykle mają ograniczoną ilość modułów, a projekty graficzne są do siebie zbliżone wizualnie.

Współpracując z profesjonalną agencją marketingową, taką jak m.in. WeNet, możesz liczyć na oryginalny sklep internetowy przyciągający uwagę internautów. Każdy z takich projektów jest jednak wyceniany indywidualnie, przez co określenie tego, ile kosztuje projekt sklepu internetowego, jest wręcz niewykonalne. Na wycenę sklepu wpływa bowiem wiele czynników, takich jak np. ilość modułów czy rodzaj bramek płatniczych, które znacząco mogą wpłynąć na końcową wycenę e-sklepu.

Kto może stworzyć Twój przyszły e-sklep?

Jak sam widzisz, proces tworzenia sklepu internetowego wymaga specjalistycznej wiedzy, która umożliwia poprawne wykonanie funkcjonalnego e-sklepu. Pamiętaj, że inwestycja w profesjonalny sklep internetowy może się bardzo szybko zwrócić. Warto więc podjąć się współpracy z agencją marketingową WeNet, która jest oficjalnym partnerem PrestaShop. Dlaczego?

Na samym początku konsultant porozmawia o Twoich potrzebach i na tej podstawie otrzymasz bezpłatną wycenę projektu. Zespół specjalistów stworzy następnie Twój sklep internetowy, który będzie nie tylko dopracowany pod kątem wizualnym i technicznym, ale będzie też zgodny z zasadami SEO. Proces tworzenia sklepu internetowego będzie wyglądał następująco:

  • budowa i instalacja e-sklepu
  • konfiguracja e-sklepu i integracja (m.in. z systemem płatności i firmami kurierskimi)
  • analiza danych
  • przeprowadzenie testów Twojego sklepu internetowego

Nie zwlekaj! Już dziś wejdź na WeNet.pl i skontaktuj się z konsultantem, a już niedługo będziesz mógł cieszyć się profesjonalnym e-sklepem!