Dobrze przemyślana strategia marki jest niezbędna dla każdej firmy, która chce wyprzedzić konkurencję. W tym artykule omówiliśmy, jak stworzyć skuteczną strategię marki. Stwórz deklarację pozycjonowania, następnie poznaj swoją grupę docelową, stwórz wizualną i tekstową strategię marki oraz opracuj strategię synergii między reklamą a produktem. Łatwo powiedzieć prawda? Niestety wprowadzić to wszystko w życie nie będąc specjalistą w tej dziedzinie może być praktycznie niewykonalne. Pozycjonowanie strony zależne jest od wielu czynników i aby nadążyć za Google należy stale interesować się nowinkami ze świata SEO.
Opracuj strategię synergii pomiędzy reklamą a produktem
Kiedy masz już jasną wizję swojej grupy docelowej oraz wizualną i tekstową strategię marki, nadszedł czas na opracowanie strategii synergii pomiędzy reklamą a produktem. Kluczem do tego jest upewnienie się, że wszystko, co robisz, aby promować swoją markę i firmę, jest zgodne z produktem, który sprzedajesz:
-
Jeśli Twój produkt jest wysokiej jakości, musisz być konsekwentny w budowaniu marki.
-
Chcesz stworzyć markę, którą Twoi klienci będą rozpoznawać i kojarzyć z produktami wysokiej jakości.
-
Pomoże to wyróżnić się z tłumu i zwiększyć sprzedaż bez konieczności wydawania dużych pieniędzy na reklamę.
Opracowując strategię marki, należy zadać sobie następujące pytania: Jaki jest cel Twojej marki? Co chcesz, aby Twoja marka przekazywała? Jaka jest różnica między Twoją marką a konkurencją? Te pytania pomogą Ci określić typ marki, którą chcesz stworzyć. Pomogą Ci zdecydować o projekcie logo, palecie kolorów i przekazie dla Twoich klientów. Konkrety są bardzo pomocne również przy pozycjonowaniu strony. Można skorzystać z szablonu strategii marki, który pomoże przeprowadzić ten proces.
Stwórz wizualną i tekstową strategię marki
Kiedy już znasz swoją grupę docelową, musisz stworzyć wizualną i tekstową strategię marki. Strategia wizualna odnosi się do obrazów i elementów wizualnych, których używasz podczas tworzenia swojej marki. Innymi słowy, jest to sposób, w jaki Twoja marka wygląda w świecie zewnętrznym. Do tych elementów wizualnych należą kolory, których używasz, logo oraz sposób, w jaki zaprojektowałeś swoją stronę internetową lub aplikację. Strategia tekstowa odnosi się do słów, których używasz w komunikacji z klientami. Obejmuje ona slogany i komunikaty wykorzystywane w materiałach brandingowych. Wizualne i tekstowe elementy strategii marki powinny być spójne. Powinny być zgodne z deklaracją pozycjonowania marki i planem demarketingowym. Są to pierwsze elementy, które widzą potencjalni klienci i chcesz, aby kojarzyli Twoją markę z pozytywnymi emocjami i myślami. Elementy wizualne i tekstowe Twojej marki są pierwszymi rzeczami, które widzą potencjalni klienci.