Termomodernizacja w powiecie ełckim odmieniła urzędy i obniży koszty ich eksploatacji

2 min czytania
Termomodernizacja w powiecie ełckim odmieniła urzędy i obniży koszty ich eksploatacji

W Ełku i okolicach widać efekt dużej inwestycji, która nie tylko odświeżyła fasady budynków, lecz także ma ograniczyć straty ciepła i rachunki za ogrzewanie. Powiat Ełcki zakończył projekt modernizacji trzech urzędowych obiektów; prace przeprowadziła firma, której nazwę mieszkańcy już znają. Wkrótce powinny być widoczne pierwsze oszczędności i lepszy komfort pracy w odnowionych pomieszczeniach.

  • Co obejmowała modernizacja i jakie są oczekiwane korzyści
  • Starostwo i Urząd Miasta Ełku przeszły widoczną metamorfozę
  • Zakres inwestycji, wykonawca i finansowanie

Co obejmowała modernizacja i jakie są oczekiwane korzyści

Powiat Ełcki prowadził projekt pod nazwą „Poprawa efektywności energetycznej budynków użyteczności publicznej Powiatu Ełckiego”. Jak informuje urząd, celem było zmniejszenie strat energii, poprawa komfortu termicznego oraz ograniczenie emisji CO2. Inwestycja miała także przełożyć się na estetykę i funkcjonalność obiektów, które służą mieszkańcom i pracownikom powiatu.

W komunikatach Powiatu pojawiają się ogólne zapowiedzi wdrożenia rozwiązań energooszczędnych oraz odnawialnych źródeł energii, co ma przynieść długofalowe oszczędności w eksploatacji budynków i zmniejszyć ich wpływ na środowisko.

Starostwo i Urząd Miasta Ełku przeszły widoczną metamorfozę

Wśród zmodernizowanych obiektów znalazł się budynek, w którym mieszczą się Starostwo Powiatowe w Ełku oraz Urząd Miasta Ełku. Modernizacja tego gmachu łączy – jak podkreślają przedstawiciele powiatu – dbałość o historyczny charakter z wdrożeniem nowoczesnych rozwiązań poprawiających efektywność energetyczną. Prace mają poprawić komfort termiczny przez cały rok oraz odświeżyć wygląd fasady i wnętrz.

W komunikacie zwrócono też uwagę, że zakończona inwestycja to nie tylko oszczędności, ale też większa estetyka i funkcjonalność budynków — efektów można obejrzeć na przygotowanym przez urząd filmie prezentującym zmodernizowane obiekty.

Zakres inwestycji, wykonawca i finansowanie

Prace prowadziła firma PRIBO-EPB Sp. z o.o., a w projekcie wzięły udział trzy kluczowe obiekty: Powiatowy Urząd Pracy, Powiatowy Zarząd Dróg oraz wspomniane starostwo i urząd miasta. Łączny koszt robót budowlanych wyniósł 12 750 488,57 zł brutto, z czego 90% zostało sfinansowane z Rządowego Funduszu “Polski Ład” Program Inwestycji Strategicznych — kwota dofinansowania to 11 475 439,71 zł.

Powiat podkreśla, że prace przyczyniły się do zwiększenia efektywności energetycznej i komfortu pracy, a także że zastosowanie odnawialnych źródeł energii w części rozwiązań pozwoli ograniczyć koszty eksploatacji i emisję gazów cieplarnianych. Konkretne koszty termomodernizacji poszczególnych budynków nie zostały w komunikacie rozbite szczegółowo.

Zakończony projekt jest kolejnym elementem inwestycji Powiatu Ełckiego w nowoczesną infrastrukturę publiczną, mającą poprawić warunki pracy urzędów i jakość obsługi mieszkańców.

na podstawie: Powiat Ełk.

Autor: krystian